Regulamin sklepu internetowego
§ 1
Postanowienia ogólne
Aktualna i obowiązująca wersja Regulaminu mieści sie na stronie internetowej pod adresem lampdom.pl
Właścicielem sklepu internetowego znajdującym się pod adresem lampdom.pl jest:
FIRMA HANDLOWO-USŁUGOWA "LAMPDOM" Marian Chyła
al. Niepodległości 1
35-303 Rzeszów
NIP: 813-121-45-79
zwanym dalej Sprzedającym
§ 2
Składanie zamówień i rejestracja Klienta
- Informacje, zdjęcia, opisy produktów zawarte na stronie internetowej sklepu nie stanowią oferty Sprzedającego.
- Zamówienia można składać za pośrednictwem strony internetowej pod adresem lampdom.pl drogą telefoniczną oraz poprzez pocztę elektroniczną e-mail salon@lampdom.pl. Podany adres e-mail jest wyłącznym adresem poczty elektronicznej, udostępnionej przez Sprzedającego celem kontaktu z Klientem. Wszelka korespondencja e-mailowa, kierowana do Sprzedajacego, powinna być przesłana na wskazany adres.
- Złożenie zamówienia jest równoznaczne ze złozeniem Sprzedającemu przez Klienta oferty nabycia towarów będacych przedmiotem zamówienia, po cenach i na warunkach określonych w zamówieniu.
- Przyjęcie zamówienia do realizacji ma miejsce w momencie otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail z potwierdzeniem złożonego zamówienia. Tym samym zawarta umowa sprzedaży pomiędzy Klientem a Sprzedającym, sklepem internetowym lampdom.pl
- Na podstawie złożonego przez Klienta zamówienia, Sprzedający zweryfikuje dostępność zamówionego towaru w sklepie internetowym lampdom.pl
- W przypadku braku zamówionego towaru przez Klienta w sklepie internetowym lub z innych przyczyn Sprzedający o okolicznościach poinformuje Klienta telefonicznie lub za pomocą poczty elektronicznej e-mail.
- W przypadku niemożliwości zrealizowania złożonego przez Klienta zamówienia Sprzedający może anulować całość zamówienia, anulować zamówienie w części lub dokonać podziału zamówienia, a dostawa nastąpi w odrębnych przesyłkach, gdzie Klient nie będzie ponosił dodatkowych kosztów wysyłki związanych z podziałem zamówienia. Wybór powyższych opcji nastąpi po uprzednim uzgodnieniu Sprzedającego z Klientem telefonicznie lub za pomocą poczty elektronicznej e-mail.
- Wszystkie ceny znajdujące się na stronie sklepu internetowego lampdom.pl podane są w polskich złotych i zawierają 23% podatek VAT.
- Cena podana przy każdym dostępnym towarze jest wiążąca w chwili złożenia zamówienia.
- Cena podana przy każdym dostępnym towarze nie zawiera kosztów dostawy. O cenie kosztów dostawy Klient będzie poinformowany przy wyborze danego sposobu dostawy.
- Całkowita cena (obejmująca łączna cenę zamówionych towarów oraz koszty dostawy) wiążąca strony umowy sprzedaży zawarta jest na stronie internetowej lampdom.pl sklepu w momencie składania zamówienia przez Klienta.
- Do każdego zamówienia Sprzedający wystawia paragon fiskalny lub fakturę VAT.
- Sprzedający ma prawo do odstąpienia od realizacji zamówienia w przypadku gdzie podane przez Klienta dane są niepełne lub nieprawdziwe.
- Celem złożenia zamówienia w sklepie internetowym rejestracja Klienta nie jest konieczna.
- W celu utworzenia "Konta Klienta", Klient obowiązany jest dokonać procedury rejestracji na stronie internetowej sklepu internetowego lampdom.pl
- W celu rejestracji Klient powinien wypełnić formularz rejestracyjny na stronie internetowej sklepu internetowego oraz powinien wypełnić wszystkie pola formularza z wyjątkiem pól oznaczonych jako opcjonalne lub dodatkowe.
- Informacje wpisane do formularza rejestracyjnego powinny zawierać dane zgodne z prawdą oraz dotyczyć wyłącznie Klienta.
- Po wypełnieniu formularza rejestracyjnego Klient powinien zapoznać się z treścią regulaminu i potwierdzić fakt oznaczając odpowiednie pole.
- Klient powinien wyrazić zgodę na przetwarzanie danych osobowych zawartych w formularzu rejestracyjnym celem realizacji usług na podstawie umów zawartych zgodnie z regulaminem.
- Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich zmieniania, poprawiania oraz aktualizacji. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niezbędne w celu rejestracji w sklepie i zawarcia oraz realizacji umowy sprzedaży towarów dostępnych w sklepie lampdom.pl.
- Dane osobowe Klienta mogą być udostępniane podmiotom trzecim wyłącznie w zwiazku z obsługą płatności na rzecz Sprzedającego, oraz w celu dostawy zamówionych towarów do Klienta. Nie wyłącza to przekazywania danych w przypadkach dozwolonych lub nakazanych przepisami prawa - w granicach określonych tymi przepisami.
- W trakcie wypełniania formularza rejestracyjnego Konsument dobrowolnie moze wyrazić zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celach promocyjnych, marketingowych. Zgoda taka może być cofnięta przez konsumenta w dowolnym czasie.
- Po poprawnym wypełnionym formularzu rejestracyjnego, Klient otrzymuje potwierdzenie rejestracji na adres poczty elektronicznej e-mail, jest równoznaczne z zawarciem umowyo świadczenie usług drogą elektroniczną ( prowadzenie "Konta Klineta" ) Klient otrzymuje dane dostępowe do "Konta Klienta" gdzie znajdować się będzie historia zamówień oraz może w nim dokonywać zmian danych podanych wcześniej podczas rejestracji. Klient może zrezygnować z prowadzenia "Konta Klienta" w kazdym momencie.
§ 3
Płatność za złożone zamówienie
- Klient może dokonać zapłaty za zamówiony towar poprzez:
- przelew bankowy na rachunek konta bankowego Sprzedającego -wysyłka zamówionego towaru nastąpi w momencie wpłynięcia środków pieniężnych na rachunek bankowy Sprzedającego (płatność dokonywana niezwłocznie po potwierdzeniu zamówienia)
- gotówką za pobraniem - wysyłka zamówionego towaru nastąpi po zakończeniu całego procesu składania zamówienia przez Klienta w sklepie internetowym Sprzedającego; (płatność dokonywana przy odbiorze zamówienia).
- odbiór osobisty w siedzibie firmy Sprzedającego ( płatność dokonywana przy odbiorze zamówienia).
- Klient nie może w sposób częściowy dokonywać zapłaty za zamówiony towar w sklepie internetowym Sprzedającego.
§ 4
Realizacja złożonych zamówień
- Klient może modyfikować składane zamówienie do momentu otrzymania na adres poczty elektronicznej e-mail, potwierdzenie zamówienia. Zmiana może też dotyczyć zakresu całości zamówienia, anulowania zamówienia lub jego części, zmiany adresu dostawy czy też danych ujętych na fakturze VAT.
- Jeżeli zmiana zamawianych towarów wiązać się będzie z koniecznością zmiany sposobu dostawy, Klient powinien zmodyfikować także sposób dostawy zamówienia.
- W momencie dodania nowych towarów do istniejącego już zamówienia, które są w realizacji (jeszcze przed wysłaniem towarów) może wpłynąć na przedłużenie czasu realizacji zamówienia.
- W przypadku rezygnacji Klienta z całości lub części zamówienia (jeśli dokonano wpłaty z góry) zwrot kwoty ( bez odsetek) przez Sprzedającego nastąpi w ciągu 14 dni liczone od dnia dokonania modyfikacji przez Klienta.
- Zamówione towary przez Klienta są dostarczane za pośrednictwem firmy wysyłkowej na adres wskazany w formularzu zamówienia.
- W momencie wysyłki towaru przez Sprzedającego, Klient zostanie powiadomiony telefonicznie lub za pomocą poczty elektronicznej e-mail.
- Klient powinien sprawdzić doręczoną przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach określonego rodzaju w obecności pracownika Dostawcy.
- Sprzedający wraz z przesyłką i zgodnie z wolą Klienta dołączy paragon fiskalny lub fakturę VAT dotyczącą dostarczanych towarów.
- W przypadku nie odebrania przez Klienta wcześniej zamówionych towarów i zwrotnego odesłania do sklepu internetowego, Sprzedający skontaktuje się z Klientem telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail celem ustalenia szczegółów - terminu jak i kosztów dostawy. Klient zobowiązany jest ponieść koszty ponownego przesłania zamówienia, jeżeli jego nieodebranie ( pomimo dostawy zgodnie z danymi wskazanymi w formularzu zamówienia) jest wynikiem okoliczności, za które Klient ponosi odpowiedzialność.
§ 5
Reklamacje
- Wszystkie towary będące w ofercie sklepu internetowego Sprzedającego lampdom.pl są objęte gwarancją producenta lub rękojmią Sprzedającego. Sprzedający zobowiązany jest dostarczyć towary wolne od wad.
- Celem rozpatrzenia reklamacji, Klient powinien przesłać / dostarczyć reklamowany towar wraz z dowodem zakupu i opisem usterek (wad) w oparciu o które Klient dochodzi roszczeń z tytułu gwarancji lub rękojmi.
- Reklamowany towar należy dostarczyć na adres Sprzedającego.
- Sprzedający zwraca Klientowi koszty przesyłki w momencie ich udokumentowania.
- W ciągu 14 dni Sprzedający ustosunkuje się do zgłoszonej przez Klienta reklamacji oraz powiadomi o dalszej procedurze postępowania - telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail.
- W przypadku uznania reklamacji na rzecz Klienta, Sprzedający:
- naprawi lub wymieni Klientowi reklamowany towar na nowy,
- jeśli wymiana lub naprawa nie są technicznie możliwe Sprzedający zwróci pełną wartość zamówionego towaru w ciągu 14 dni.
- W przypadku towaru, który objęty jest gwarancją producenta, Klient może reklamować towar wynikający z uprawnień gwarancji danego producenta.
- Podczas odbioru przesyłki przez Klienta należy sprawdzić kompletność zawartości przesyłki i w przypadku stwierdzenia uszkodzenia mechanicznego lub niekompletności zawartości przesyłki, Klient zobowiązany jest spisać protokół szkody w obecności kuriera. Protokół musi być sporządzony w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach i podpisany przez kuriera i Klienta
- Sprzedający odpowiada za niezgodność towaru z zawartą z Klientem umową, które zostało stwierdzone przez Klienta przed upływem 2 lat od momentu dostawy towaru. Klient w takim przypadku zobowiązany jest do niezwłocznego powiadomienia Sprzedającego o stwierdzonej niezgodności z zawartą umową.
- Jeżeli Klientem nie jest konsument, postanowień niniejszego Regulaminu i przepisów kodeksu cywilnego dotyczących rękojmi Sprzedającego nie stosuje się.
§ 6
Rezygnacja z zamówienia i zwrot należności pieniężnych
- W przypadku gdy zamówiony towar nie został jeszcze wysłany przez Sprzedającego, Klient może zrezygnować z całości lub części zamówienia o czym powiadomi Sprzedającego za pomocą poczty elektronicznej e-mail lub telefonicznie.
- Zgodnie z Ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827 ze zm.) Klient będący konsumentem ma prawo do rezygnacji z zakupu dokonanego w sklepie lampdom.pl ( odstąpienia od umowy) bez podania przyczyny w terminie 14 dni od dnia otrzymania przesyłki. Odstąpienie może być dokonane przy użyciu formularza,stanowiącego załacznik nr 2 do ww. ustawy o prawach konsumenta.
- W momencie rezygnacji z zakupu,(odstąpienia od umowy sprzedaży) uważa się ją za niezawartą a Konsument zobowiązany jest do zwrotu towaru w terminie 14 dni. Zwracany towar powinien być odesłany na adres Sprzedającego.
- Zwracany towar winien być zwrócony w stanie niezmienionym. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.
- Konsument zobowiązany jest ponieść koszty zwrotu towaru, przekraczające cenę najtańszego zwykłego sposou wracanych towarów oraz kosztu zwrotu towarów, jeżeli z uwagi na ich charakter ( przede wszystkim rozmiar) nie mogą być one odesłane pocztą.
- W przypadku rezygnacji przez Konsumenta z zamówienia i opłaconego z góry przed wysyłką, Sprzedający dokona zwrotu należności pieniężnych ( bez odsetek) w terminie 14 dni.
- W przypadku dokonania przez Konsumenta zapłaty za towar "z góry", Sprzedający dokonuje zwrotu należności pieniężnych na rachunek bankowy Klienta natomiast w przypadku zapłaty za towar "za pobraniem" lub przy "odbiorze osobistym", Sprzedający dokonuje zwrotu należności pieniężnych na rachunek bankowy Konsumenta lub przekazem pocztowym po wcześniejszym ustaleniu z Konsumentem telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail.
- Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia towarów inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia towarów przez Sprzedajacego, Sprzedający nie zwraca Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
- W przypadku dokonywania zwrotu należności pieniężnych na konto bankowe Konsumenta jeżeli po uprzednim kontakcie z Klientem nie przekaże Sprzedającemu wymaganych danych do zrealizowania przelewu bankowego lub są one błędne, Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak czy opóźnienie zwrotu.
- Prawo do zwrotu zamówionych towarów (odstąpienia od umowy) nie przysługuje konsumentowi w przypadkach określonych w art. 38 ww. ustawy o prawach Konsumenta, w tym jeżeli zamówienie obejmuje: - rzeczy nieprefabrykowane, wyprodukowane według specyfikacji Konsumenta lub służące zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb lub dostarczone na jego specjalne zamówienie, - rzeczy dostarczone w zapieczętowanym opakowaniu, których po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu, - rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
§ 7
Odpowiedzialność Sprzedającego
- Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności i jest uprawniony do przerw w funkcjonowaniu sklepu internetowego pod adresem lampdom.pl świadczących usługi drogą elektroniczną z powodu modyfikacji, modernizacji, rozbudowy czy też konserwacji okresowych urządzeń informatycznych.
- Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usług świadczonych drogą elektroniczną jeśli to spowodowane było działaniem osób trzecich takich jak: operatorzy telekomunikacyjni, serwerownie czy też dostawcy łączy internetowych i energetycznych.
- Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za utrudnienia czy przerwy w korzystaniu ze sklepu internetowego z przyczyn Klienta gdzie nastąpiło udostępnienie osobom trzecim a w szczególności danych "login czy też hasło" do "Konta Klienta" w sklepie internetowym.
- Klient ( Usługobiorca) nie może korzystając z funkcjonalności udostępnianych przez sklep, wprowadzać do sieci treści bezprawnych, w szczególności naruszających cudze dobra osobiste lub stanowiących niezamówioną informację handlową. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności materialnej z tytułu szkód powstałych przez działanie lub zaniechaniem Klienta, w szczególności przez korzystanie ze sklepu internetowego niezgodnie z obowiązujacymi przepisami prawa i regulaminem sklepu.
- Sprzedający z tytułu niewykonania umowy zawartej z Klientem ponosi odpowiedzialność w przypadku gdzie Klient jest Przedsiębiorcą i poniósł realne straty w przypadku umyślnego wyrządzenia szkody przez Sprzedającego.
- Wszystkie zamówienia przyjęte do realizacji przez Sprzedającego przed dniem zmiany Regulaminu są realizowane na podstawie regulaminu, który obowiązywał w dniu składania zamówienia przez Klienta.
- Warunkiem prawidłowego i pełnego korzystania z funkcjonalności oferowanych przez sklep internetowy www.lampdom.pl i świadczonych drogą elektroniczną usług konieczne jest spełnienie następujących wymagań technicznych: - przeglądarka internetowa obsługująca pliki cookies, - dostęp do internetu, - ważne i aktywne konto e-mail.
- Reklamacje związane ze świadczeniem usług drogą elektroniczną należy przesyłać na podany przez Sprzedającego adres e-mail do kontaktu. Reklamacje będą rozpatrywane według kolejności otrzymania ich przez Sprzedającego.
§ 8
Dane osobowe i pliki "Cookies"
- Administratorem danych osobowych przekazanych dobrowolnie przez Klienta a w ramach złożenia zamówienia przez Klienta i świadczenia usług drogą elektroniczną jest Sprzedający.
- Sprzedający - sklep internetowy ogranicza wykorzystanie i zbieranie informacji o Kliencie tylko do niezbędnego minimum wymaganego do realizacji zamówienia Klienta. Zbierane są informacje o Klientach, takie jak adresy poczty elektronicznej lub dane osobowo-adresowe. Informacje te nie są udostępniane osobom trzecim i służą głównie do realizacji zobowiązań wobec Klientów, obejmujących m.in. dostarczanie zamówionych towarów, rozliczanie transakcji i ewentualne subskrybowanie wiadomości (np. wysyłanie informacji o ofercie Sprzedającego oraz materiałów promocyjnych) a także wykorzystywane są na potrzeby polepszania jakości usług świadczonych na rzecz Klienta.
- Mając na celu ochronę danych osobowych Klientów przed utratą, niewłaściwym wykorzystaniem i modyfikacją strona sklepu internetowego zaopatrzona jest w środki bezpieczeństwa, określone rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych (Dz. U. 2004 Nr 100, poz. 1024). Sprzedający zobowiązany jest chronić wszelkie informacje ujawnione przez Klientów zgodnie z normami ochrony bezpieczeństwa i zachowania poufności.
- Sprzedający przetwarza dane osobowe jako administrator systemu informatycznego. Każdy z Klientów dysponuje prawem wglądu do swoich danych, poprawiania, żądania zaprzestania przetwarzania danych oraz prawem sprzeciwu, który należy zgłosić do siedziby Sprzedawcy.
- Sprzedający nie przekazuje, nie sprzedaje, nie udostępnia zgromadzonych danych osobowych Klientów innym osobom czy też instytucją z wyjątkiem zgody Klienta zgodnie z obowiązującym prawem lub na wniosek sądu, prokuratury, policji i innych uprawnionych do tego organów.
- Sprzedający stosuje mechanizm plików "cookies", które podczas korzystania przez Klienta z serwisu strony sklepu internetowego, zapisywane są przez serwer na nośniku magnetycznym (dysku twardym) komputera końcowego - Klienta.
- Pliki "cookies" to małe pliki tekstowe rejestrujące aktywność danego użytkownika online. Ułatwiają poruszanie się po witrynie oraz podejmowanie rozmaitych działań, ponieważ rozpoznają one urządzenie Klienta i wyświetlają stronę dopasowaną do jego indywidualnych preferencji. Ich wyłączenie może spowodować błędne działanie strony oraz brak dostępu do niektórych funkcji sklepu internetowego Sprzedającego.
- Pliki cookies pozwalają zapamiętać wybory dokonane przez Klienta i używane m.in. przy logowaniu. Pozostają na urządzeniu Klienta do czasu wylogowania z serwisu lub zamknięcia przeglądarki.
- Pliki cookies pozwalają zbierać dane związane ze sposobem korzystania z witryny internetowej, w tym treści klikane przez Klienta podczas przeglądania witryny, i umożliwiające ulepszanie działania oraz całej struktury serwisu.
- Pliki cookies zapamiętują informacje dotyczące korzystania z witryny internetowej, umożliwiające proponowanie Klientom promocji i innych informacji dostosowanych do ich preferencji.
- Każdy rodzaj przeglądarki oferuje możliwość blokowania i kasowania plików cookies. Więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies jak ich wyłączenia można uzyskać na stronach internetowych danego producenta/twórcy przeglądarki internetowej.
§ 9
Postanowienia końcowe
- Niniejszy regulamin obowiązuje od dnia opublikowania na stronie sklepu internetowego Sprzedawcy pod adresem lampdom.pl
- Regulamin może ulec zmianie. W przypadku powstania zmian w Regulaminie, Klient zostanie poinformowany przez umieszczenie wiadomości o zmianie Regulaminu przez Sprzedającego na stronie głównej sklepu internetowego. Klienci posiadający "Konto Klienta" zostaną również powiadomieni przez Sprzedającego za pomocą wiadomości e-mail na adres poczty Klienta, podanego przez niego wcześniej w formularzu rejestracyjnym.
- W przypadku powstania sporu na gruncie zawartej umowy sprzedaży, strony będą dążyły do rozwiązania sprawy polubownie. Prawem właściwym dla rozstrzygnięcia wszelkich sporów powstałych na gruncie niniejszego Regulaminu jest prawo polskie.
- Wszelkie spory z podmiotem niebędącym konsumentem, mogące wynikać w zwiazku z realizacją, brakiem realizacji bądź wadliwa realizacją umowy zawartej ze Sprzedającym będa rozstrzygane przez sąd właściwy miejscowo dla głównego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej przez Sprzedającego.